Ta vara på dig själv, ta vara på dina nära runt om dig, va stark och sluta tänk för mycket! Vi människor analyserar och tänker way to much!

Jag ska inte själv sitta här och säga att jag inte pratar om storlekar, perfektion, andras brister mm. Jag är långt i från perfekt, det är vi alla. Men oavsett våra fel, våran storlek eller vad nu problemet är.
Man måste våga vara sig själv och våga säga det där knasiga som for i genom tankarna.
Jag vet själv, dagarna jag inte känner mig bekväm, de där dagarna man bara vill ta en kniv och såga bort fläsket på sidorna , låren, armarna ÖVER ALLT! Då stoppar jag mig själv, jag går inte till stranden om det är sommar tex, eller jag går inte ut på stan. Jag vill inte ens umgås med mina vänner ibland pågrund av att jag har inga kläder som passar, de kanske då tänker oj har hon gått upp 100kg på en dag!!!!
Ni vet , människor tänker sjuka tankar. En del kanske sitter knäpp tysta i ett hörn och inte vågar säga något pågrund av att de tänker, nej vad ska de tycka om mig, nee ingen ide´jag säger något, jag är inte social, hur gör man!!! Ni förstår påängen. AnyWay Jag vet att även om jag skriver det här nu så kommer det inte inträffa på prick. Jag kommer falla tillbax i mönstret. Alla vet hur vi ska tänka, Alla vet hur vi ska leva, Alla vet hur vi ska utföra. Men ändå gör man det inte?! 
Jag ska iaf, försöka ta vara på varje dag och inte tänka så många nertryckande tankar om mig själv. So What Ever om jag har en dålig dag, känner mig äcklig eller vad som helst. Jag ska försöka och ta varje dag som den är och göra det bästa av den! Man vet faktiskt aldrig vad som händer här next, ALDRIG! Jag menar vi klagar över allt, vilket vi alla faktiskt gör och det är väl okey. Men i det stora hela lite mer fläsk här och där än att lida av svält, hemlöshet, drog missbruk, dödsfall. What so ever .  Man tar aldrig vara på något för ens det är försent, varför är det alltid så? för så är det ta mig fan jämt! Och så inser man ajdå! gick jag miste om det där nu eller vad det än är. 
 
Människor försöker alltid trycka ner varandra, Jaa även du! Alla gör det ibland omedvetet och ibland medvetet! Det viktigaste är väl ändå att vara star i sig själv och stå för vad man tycker och veta vad man tycker, Annars kommer folk trycka ner dig aldeles för lätt. Tro mig folk har alltid kunnat köra med mig och tryckt ner mig. Men när jag väl växte i mig själv och insåg att folk faktiskt umgicks med mig för att uttnytja eller för att man var lätt övertalad, jag menar kolla omkring dig hur många tror du är dina riktiga vänner? Det är alltid människora du tror mest om som sviker och alltid människorna du minst anar som faktiskt kommer stå där den dagen allt faller samman. Genom något ont kommer alltid något gott, det goda brukar vara lärdom och visdom. 
Ta vara på er själva och varandra, behandla dina nära som du själv vill bli behandlad. Visst du kommer bli sviken men också upplyft. En annan sak som är viktig är att få de saker sagt som ni vill ha sagt innan det är försent. För tro mig, ingen vet vad som händer nästa dag!!!!!!!
 
Puss&Kram//Ewe

Kommentarer :

#1: Carro

Älskade Evelina <3

skriven
#2: Bella

<3 väldigt bra det du skrev , och fint . och väldigt sant !

jag hoppas iaf att jag kan ta vara på dig mera snart o samla ihop lite pengar o kunna åka ner till dig ..

skriven

Kommentera inlägget här :